فلدسپات سدیک: فلدسپات سدیک که بهره‌بردار آن شرکت‌تعاونی معدنی اکتشاف است که یکی از قدیمی‌ترین و باارزش‌ترین و باکیفیت‌ترین محصول معدنی ما است. از معدن دوران در ۲۰ کیلومتری جاده زنجان به بیجار در جنب روستای دوران استخراج و به بازار مصرف عرضه می‌شود که در کتاب‌های دانشگاهی زمین‌شناسی و معدنی نیز به‌عنوان گرانیت دوران آمده و مشهور است.

این ماده معدنی بیش از ۴۰ سال است که فعال است و مدت ۳۵ سال شرکت ما به‌عنوان بهره‌بردار آن در حال استخراج و عرضه آن به بازار صنایع کاشی و وابسته است.

عناصر تشکیل‌دهنده این فلدسپات، سیلیس+آلومین+اکسید سدیم و مقدار ناچیزی Fe2o3 است که آنالیز شیمیایی آن را در همین صفحه ملاحظه می‌فرمایید.

 کیفیت و عیار این خاک به نحوی است که در روزهای آفتابی بدون عینک‌آفتابی نمی‌توان به آن خیره شد؛ زیرا  به‌قدری سفید است که چشم را آزار می‌دهد و به‌خاطر این کیفیت بی‌نظیر است که صنایع مرتبط را  جذب خود نموده است.

تا سال‌های متمادی این کالای معدنی یکی از عناصر عمده بدنه و لعاب کاشی‌ها بوده است لکن اخیراً با ایجاد یک سینه کار مخصوص که کیفیت خاصی دارد بعضی از کارخانه‌ها تولید چینی‌های مظروف را جذب خود نموده و برای تولید انواع ظروف صادراتی چینی از آن سود می‌برند و یکی از مشتری‌های پروپاقرص این فلدسپات هستند.

تولیداتی نظیر سرامیک‌ها – کاشی‌ها – اسلب‌ها – کاشی‌های گرانیتی – چینی بهداشتی – شیشه‌ها حتماً از فلدسپات‌ها در ساخت بدنه و تولیدات خود بایستی استفاده نمایند.

این شرکت در بهترین موقعیت جغرافیایی افتخار دارد که سی و اندی سال است در خدمت کارخانه‌ها تولیدی به تأمین فلدسپات موردنیاز آنها مشغول است و اغلب بزرگان این صنایع از نزدیک با نام ما آشنایند.

آنالیز فیزیکی فلدسپات دوران

۳۰۰مقدارخاک برداشتی(gr)مشخصات بارگیری
۶۰۰مقدار گلوله (gr)مشخصات بارگیری
۵%/۰روانساز(درصدT.P.P)مشخصات بارگیری
۱۵۰آب اولیه(CC)مشخصات بارگیری
۱۴مدت زمان سایش (Min)مشخصات بارگیری
۱/۶۵دانسیته(gr/cc)مشخصات دوغاب
۱۶ویسکوزینه(Sec)مشخصات دوغاب
۱۲G2(Kg/m2)مقاومت خشک
۲۷۴G3(Kg/m2)مقاومت پخت
۱۸۷طول کوره(M)شرایط پخت
۱۱۵۸/۱۱۸۱*۶دما(C˚)شرایط پخت
۵۵سیکل(Min)شرایط پخت
۱/۶%SHخواص بعد از پخت
۰/۲%PFخواص بعد از پخت
۱۲/۷%Waخواص بعد از پخت
سفید روشنرنگ بعد از پختخواص بعد از پخت

آنالیز XRF فلدسپات دوران

L.o.INa2OCaoFe2O3Ai2oeSio2Element
%%%%%%Unit
۱.۷۳(۱+)۶.۵۸۳.۵۱(۰.۰۵+)۰.۰۶(۱+-)۱۳.۷(۲+-)۷۳FDR-C
(۱_)۷.۲۳(۰.۰۵+)۰.۰۶(۱+-)۱۳(۲+-)۷۸FDR-1
۰.۷۶(۱+)۶.۰۷(۰.۱۰+)۰.۴۰(۱+-)۱۳(۲+-)۷۸FDR2

معدن دوران ریحان

پانزده کیلومتری جاده زنجان به بیجار،نزدیک روستای دوران

fa_IR
پیمایش به بالا